Χανιά, Νο1 προορισμός για τις πενταήμερες

Στην ενημερωτική ιστοσελίδα του “cosmo.gr”, υπάρχει το ακόλουθο άρθρο[1. Σύνδεσμος στο άρθρο με θέμα "Τα Χανιά αναδεικνύονται νο 1 προορισμός για τις πενταήμερες"]:

Πρώτα στις προτιμήσεις των μαθητών λυκείων για τις πενταήμερες και άλλες ολιγοήμερες εκδρομές τους έρχονται τα Χανιά, σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας, για την περίοδο από τις 23 Μαρτίου μέχρι τις 16 Απριλίου 2009. Χανιά, Ενετικό ΛιμάνιΠιο δημοφιλές μέσο για τη μετακίνησή τους, είναι το πούλμαν.
Σύμφωνα με το ΑΠΕ, τα στοιχεία συλλέγονται μέσω της «Ηλεκτρονικής Καταγραφής Μαθητικού Δυναμικού και Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», διαδικασία που εφαρμόζεται τα τελευταία τέσσερα χρόνια.
Τα φετινά στοιχεία δείχνουν ότι οι μαθητές μετακινούνται περισσότερο με λεωφορεία. Ακολουθούν, τα πλοία, τα αεροπλάνα και τελευταία έρχονται τα τρένα. Αναλυτικά 3.753 σχολεία μετακινήθηκαν με πούλμαν, 1.152 σχολεία με πλοία, 692 με αεροπλάνο και 108 με τρένο.
Τα Χανιά είναι ο δημοφιλέστερος προορισμός των μαθητών που πραγματοποιούν πολυήμερες εκδρομές, καθώς τα επισκέφθηκαν 4.970 μαθητές. Δεύτερη έρχεται η Θεσσαλονίκη με επισκέψεις 4.546 μαθητών, τρίτη η Ιταλία με 3.498, τέταρτη η Ρόδος με 2.600 μαθητές.
Ακολουθούν, η Ισπανία, με 2.444, το Ηράκλειο με 2.071, η Αθήνα με 1. 983, η Κέρκυρα με 1.615, η Τσεχία με 1.140, η Πάτρα με 894, το Ναύπλιο με 888, η Γαλλία με 793, η Κύπρος με 613, ο Βόλος με 460 και τελευταία έρχεται η Γερμανία με 405 επισκέψεις μαθητών.

Απ’ ότι βλέπω, εμείς έχουμε εξαφανιστεί τελείως από τη στατιστική. Ο Αγιος Νικόλαος φθίνει και βγαίνει εκτός παιχνιδιού, σε μια περίοδο που θα μπορούσε ο μαθητικός τουρισμός να τονώσει σημαντικά την τοπική μας οικονομία. Το τι φταίει, ας το ψάξουν οι αρμόδιοι, που διαπρέπουν στις δηλώσεις, υπολείπονται σε αποτελέσματα και περιμένουν πότε θα ιδρυθεί η κοινωφελής εταιρία που θα αναλάβει (μεταξύ άλλων) και το κομμάτι της προβολής…

ΥΓ: Το εντοπισμό του άρθρου έκανε αναγνώστης του ιστολογίου (με ψευδώνυμο “ΚΟΡΟΙΔΟ”), ο οποίος και το παράθεσε σε σχόλιο του, αλλά έκρινα σκόπιμο να το μεταφέρω σε ξεχωριστή ανάρτηση.

About these ads

8 Σχόλια

  1. Όξωωωωωωω και γρήγορα πριν μας διαλυσουνε τελείως

  2. τι περιμένατε ρε παιδιά…χρόνια τώρα μόνο τα Χανιά ακούγονται…περιμέναμε το άρθρο για να το καταλάβουμε?αφού οι διοικούντες δεν κάνουν τίποτα?

  3. Για την Αθήνα και την υπόλοιπη Ελλάδα, διακοπές στην Κρήτη, σημαίνουν διακοπές στα Χανιά. Αναρωτηθήκαμε όμως ποτέ, τι μπορούμε ακριβώς να προσφέρουμε εδώ στους μαθητές και αν τους θέλουν εδώ οι τοπικοί παράγοντες (τουριστικοί και μη)πραγματικά; Αν βρει κανείς ξενοδοχείο που να θέλει να φιλοξενήσει μαθητές, μετά ας μας πει και τι θα κάνουν εδώ.
    Ζούμε με την ιδέα ότι είμαστε τουριστικός προορισμός, αλλά αυτό ισχύει πλέον για συγκεκριμένες κατηγορίες πελατών και προπάντων όχι για τους Έλληνες. Το μόνο που μένει τονώσει την κίνηση είναι οι εκδρομές των επισκεπτών της υπόλοιπης Κρήτης.

  4. Περιμένουμε ποτε ο κλωντζας θα παρει επισημα την καρεκλα του και ωστόσο θα έχει αρχισει η σεζον και θα τον χασουμε γιατι θα ασχολείται παλι με το σκαφος του και θα κανουμε παλι μια τρυπα στο νερο.

    Καταδικασμένοι ειμαστε και δεν τοχουμε παρει ακομη χαμπαρι. Αναθεμα την ώρα που τους ψήφισα.

  5. Ενα ματσο αχρηστοι που τσακώνονται γιατι βλεπουνε οτι ειναι ανικανος ο δημαρχος που μας φορτώσανε.

  6. Πολύ καλό το θέμα για μια εις βάθος συζήτηση περί μαθητικού τουρισμού (και γενικότερα τουριστικών υπηρεσιών που προσφέρονται σε Έλληνες στη περιοχή μας)αλλά πάλι κάποιοι παρεκτρέψανε τη συζήτηση στους μόνιμους φταίχτες (δήμαρχοι κλπ).
    Μερικές απλές ερωτήσεις μόνο: πόσα ξενοδοχεία είναι ανοικτά την χειμερινή (και ανοιξιάτικη) περίοδο στη περιοχή μας; τι υπηρεσίες προσφέρουν και πόσο τις χρεώνουν;
    Οι μαθητικές εκδρομές συνήθως έχουν και εκπαιδευτικό και πολιτιστικό χαρακτήρα όπως επίσης και χαρακτήρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Που θα περιηγηθούν οι μαθητές; σε ποιους ιστορικούς και αρχαιολογικούς χώρους (είναι άραγε ανοικτός ο χώρος της αρχαίας Λατούς; αμφιβάλω ακόμα και αν μπορεί να γίνουν δεκτοί στο μουσείο. Ποιοι είναι οι περιβαλλοντικοί προορισμοί;
    Βασικά στην περιοχή μας έχουμε μια εσφαλμένη αντίληψη για τον τουρισμό. Αυτή είναι: ό,τι αρπάξουμε και όποιον εκμεταλλευτούμε. Αυτή ήταν και είναι η νοοτροπία των επαγγελματιών του τουρισμού στην περιοχή μας. Φοβάμαι ότι κάπως έτσι σκέπτονται και για τους σπουδαστές και το ΤΕΙ.Το βλέπουν και αυτό ως τουριστικό προϊόν. Τώρα που σφίξαν τα πράγματα, τους φταίνε οι άλλοι. Θέλουν οι άλλοι να τρέχουν να τους βρίσκουν πελάτες, να χρηματοδοτούνται, να τους ελαφρύνουν από φόρους (περίπτωση 2% υπέρ Δήμων)και γενικώς χωρίς κανένα ρίσκο και κόστος να δημιουργήσουν πλούτο. Τώρα αν ο κάθε Έλληνας τουρίστας πληρώνει τον καπουτσίνο του κοντά στα 3,5 ευρώ σε τραπεζάκι σε μη ασφαλές από κυκλοφορία πεζοδρόμιο, να κινδυνεύει να πέσει πάνω του κανένα λεωφορείο ή ΙΧ, να αναπνέει όλα τα καυσαέρια τους και να ανέχεται τον θόρυβο του κέντρου μας, ενώ αρκετές άλλες πόλεις προσφέρουν καλύτερες και φθηνότερες υπηρεσίες τι να κάνουμε;
    Η στρεβλή ανάπτυξη του τουρισμού στη περιοχή μας και η “αντιεπαγγελματική” όπως αποδείχτηκε νοοτροπία των επαγγελματιών του τουρισμού έφεραν τα σημερινά αδιέξοδα. Άνθρωποι που δεν έχουν ούτε εκπαίδευση Λυκείου γιατί το θεωρούσαν υποτιμητικό να μορφωθούν εφόσον μπορούσαν να πλουτίσουν εις βάρος των άλλων εκμεταλλευόμενοι το τουριστικό προϊόν και συγχρόνως χλεύαζαν τους άλλους που κόπιαζαν σπουδάζοντας, έχουν την απαίτηση να τους προσφέρουν οι άλλοι βοήθεια ενώ αυτοί πάντα δρούσαν για τον εαυτούλη τους παρανομώντας πολλές φορές (πολεοδομικά) αλλά και καταστρέφοντας το περιβάλλον (δες μεγάλα ξενοδοχεία).

  7. Νομίζω πως όλα ξεκινούν όταν δεν υπάρχει έλεγχος και σωστή πληροφόρηση. Ευνόησαν την ανάπτυξη της περιοχής μας οι συγκυρίες, και δεν υπήρξε αποτέλεσμα μελέτης. Λογικό είναι όταν έρθει η ώρα της κρίσης, όλοι να αναζητούν τις αιτίες.
    Σε αυτή την λογική, για παράδειγμα, αν ο κάθε Δήμος διέθετε ένα κομματάκι από το 2% σε επιμόρφωση των επιχειρηματιών – επαγγελματιών, ώστε να τους ενημερώνει για τα αποτελέσματα της κάθε “πολιτικής” και συμπεριφοράς, τότε τα πράγματα θα ήταν καλύτερα.
    Φτιάξαμε πόλεις (και χωριά) που έχουν στενά ή ανύπαρκτα πεζοδρόμια, που ακόμα και οι αρχές αδιαφορούν για τις προδιαγραφές των έργων τους. Γιατί να μην αδιαφορεί και ο επαγγελματίας, ποιος θα του υποδείξει κάτι διαφορετικό;
    Σημαντικός παράγοντας της στρέβλωσης, υπήρξε (και είναι) η ανοχή σε κακές πρακτικές και την παρανομία.
    Σ’ έναν “αχταρμά”, προσπαθούμε να βασίσουμε το μέλλον μας και λογικό είναι να εισπράξουμε ακόμα χειρότερες μέρες, με ευθύνη ΟΛΩΝ μας…

    ΥΓ: Σαφώς υπάρχουν και αρκετές εξαιρέσεις από τον κανόνα, μόνο που δεν μπορούν να κάνουν την διαφορά.

  8. Είναι αλήθεια ότι ο κλώντζας θέλει την καρεκλα για βρίσκει πελάτες για τα σκαφη του απο τα ξενοδοχεία και τα τουριστικά γραφεία?

Υποβολή απάντησης

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

%d bloggers like this: